blog

Een geniale move van Le Creuset. En je zal het vast niet eens merken.

Een geniale move van Le Creuset. En je zal het vast niet eens merken.

Misschien downloadde je al wel eens een beeld van Unsplash: een online platform waar fotografen heel genereus hun mooiste beelden gratis ter beschikking stellen. De site is een goudmijn voor elke ontwerper die op zoek is naar authentieke beelden. Want je vindt er niet die typische geposeerde en ethisch correcte stockbeelden. Wat je er sinds…

In welke media investeer ik het best mijn budget?

In welke media investeer ik het best mijn budget?

In maart 2018 bracht het Britse Ebiquity een diepgaande evaluatie uit van de effectieve waarde van verschillende media. Zo legden ze de perceptie van adverteerders en bureaus naast de werkelijke prestaties van bepaalde media. Wat bleek? Het beeld van het belang van adverteren via digitale media strookt niet helemaal met de realiteit. Dit jaar werd…

Kleurenpsychologie: Verhalen vertellen met kleur

Kleurenpsychologie: Verhalen vertellen met kleur

Wij, bij aroma, werken graag en veel met kleur. We laten ons ook met plezier inspireren door kleurrijke projecten. Zo kwamen we een tijdje geleden Color Factory tegen: een collaboratieve, interactieve tentoonstelling in de VS. Nadat je de expositie doorlopen hebt kan je een ‘Color Walk’ door Manhattan maken. Deze wandeling toont de kleuren en verhalen…

De krachten van 9 gemeenten gebundeld in een mini-brochure over de Merode

De krachten van 9 gemeenten gebundeld in een mini-brochure over de Merode

Domein de Merode bestaat uit maar liefst negen gemeenten, verspreid over drie provincies. Natuurlijk bevat dit enorme gebied een stevige schat aan bezienswaardigheden, te veel voor een dagtripje. Daarom mocht aroma een creatieve invulling geven aan een mini-brochure die toeristen in vijf stappen wegwijs moet maken in het gebied. Een project in onze achtertuin Jaarlijks…

Hoe kan een logo verschillende instanties samenbrengen?

Hoe kan een logo verschillende instanties samenbrengen?

Begin mei hield HIK Volwassenenonderwijs een persconferentie om haar nieuwe logo voor te stellen, het resultaat van een fusie met CVO Mol. Aroma ging de uitdaging aan om een identiteit voor de toekomst te creëren: een nieuwe stijl waar alle betrokken partijen zich in kunnen vinden, zonder dat die zijn herkenbaarheid verliest voor de cursisten.…