Wij delen graag onze kennis. Daarom schrijven we regelmatig een blogpost, speciaal voor jou.

aroma communicatie blog

Wij klimmen uit de crisis met een nieuw jasje

-category
replace me

Tijdens de lockdown, op 1 april 2020, vierden we de start van aroma 7 jaar geleden. De filosofie achter onze naam was: als communicatiebureau prikkelen we zintuigen en de kortste weg naar de hersenen verloopt via de neus. Maar past deze neurologische verklaring nog wel binnen onze missie om samen door een gedurfde creativiteit mensen aan te zetten tot bijdragen aan een mooie, gezonde en bewuste wereld?

Midden in de Coronacrisis kampten wij dus ook even met een identiteitscrisis. Had aroma een nieuwe naam nodig? Gelukkig lieten we ons inspireren door deze quote: “Your attitude is like the aroma of your heart, if your attitude stinks, it means your heart’s not right.” Hij komt uit de mond van Grant Taylor in Facing the Giants. Een ietwat gelovige film, maar daarom is het achterliggende idee niet minder waar.

Geen nieuwe naam dus, wél een nieuw logo

Maar wat dan met ons logo? Het koffiekopje is in onze missie niet meer helemaal van toepassing en weinig mensen zagen er een vergrootglas in - hiermee namen we alle communicatie onder de loep :-). Dus besloten we het icoontje een aangepaste invulling te geven. Geen getekende lens meer, maar een gestileerde weergave van onze (kritische) blik op de wereld.

aroma communicatie nieuw logo en kleurenpalet

Door het o’tje te benaderen als een leeg kader of canvas, kunnen we het op een creatieve, gedurfde manier invullen - eventueel samen met de klant. We kozen een ander lettertype, iets meer ‘no-nonsense’, zonder de connectie met het gekende logo te verliezen. 

Ons kleurenpalet gaven we wat meer pit, met kleuren die volgens de kleurenpsychologie bij onze waarden aansluiten. We noemden ze ‘vreugdevol’, ‘gepassioneerd’, ‘bewust’, ‘nuchter’ en ‘menselijk’. Want daar willen we voor staan.

aroma communicatie nieuw logo en huisstijl deurhangeraroma communicatie nieuw logo en huisstijl facebookpost

Van sterk merk naar bewuste communicatie

Deze slogan gebruiken we al een tijdje, maar we vonden het passend om hem nog eens te belichten. Bewuste communicatie betekent voor ons: communiceren vanuit waarden en kwaliteiten. Het verhaal ligt altijd in lijn met de klant en de (verantwoorde) groei van het merk. We geven betekenis en aandacht aan de bredere context. Daarnaast durven we geregeld alles in vraag stellen. We bekijken een situatie kritisch; soms kunnen nieuwe inzichten leiden tot andere beslissingen en die koerswijzigingen durven we maken.

aroma communicatie nieuw logo en huisstijl kaartje kapvorm

Wat vind je van onze metamorfose? Kunnen wij jou ook helpen om je merk naar een hoger niveau te tillen? 

Geef ons een seintje.

Take-aways van deze blog
  • Een duidelijke missie en waarden helpen om meer gefundeerde keuzes te maken
  • Alles overboord gooien hoeft niet wanneer er nood is aan verandering
  • Soms kan een subtiele update genoeg zijn, wij bleven dichtbij ons woordbeeld, onze vormtaal en ons kleurenpalet
Als je op zoek bent naar een communicatiebureau dat duurzame oplossingen aanbiedt ben je bij aroma communicatie aan het juiste adres. Stel: je laat graag een huisstijl of bedrijfslogo ontwerpen door een grafisch ontwerpbureau. Of je zoekt iemand die kan helpen met je merknaam en positionering. Je wil misschien wel je reclameboodschap verspreiden door middel van advertenties of via je social media kanalen. Of je zou graag een website laten maken met een bedrijfsfilm of video opname. Neem dan contact met ons op. Wij zijn experts in marketingcommunicatie en nemen met veel plezier je visuele communicatie onder handen.