Hoe bereik je dagelijks duizenden mensen?

Hoe bereik je dagelijks duizenden mensen?

Een vorm van reclame waar mensen niet vaak bij stilstaan is outdoor advertising of out of home reclame (OOH). Het is een verzamelnaam voor onder meer affichage, mobiel- en urbanadvertising. Outdoor advertising gaat voornamelijk over vluchtige, doch veelvuldige contactmomenten. Deze vorm van adverteren heeft nog altijd een groot aandeel, vooral omdat dit soort reclame niet zomaar ontweken of weggezapt kan worden. Wil je op korte termijn een grote en brede doelgroep bereiken? Dan neem je dit zeker mee op in je mediaplan.

Affichage

Affichage gaat van kleinere affiches in treinstations tot de grote billboards en straatmeubilair in steden en gemeenten. Ook regionaal kan affichage ingezet worden. Op strategische invalswegen of een netwerk van 50 kleinere panelen in een regio? Affichage is een sterk geografisch, strategisch medium.

Mobiel & Urban

In het straatbeeld is het openbaar vervoer alom vertegenwoordigd: trams, bussen,… Het openbaar vervoer is altijd in prime time aanwezig. Je bereik gaat van de grote stadscentra tot de kleinere dorpskernen. Met de abri’s (overdekte wachtplaatsen van het openbaar vervoer) kom je trouwens letterlijk heel dicht bij de klant. Daar kan je met een campagne handig op inspelen. Eénmaal buiten, kan je niet ontsnappen aan mobiel & urban advertising.

Een case

WOW-projects start met de bouw van een nieuw project in het hartje van Antwerpen. Het project kreeg de naam Vleminckveld, gelegen in de gelijknamige straat. Om het project kenbaar te maken aan het grote publiek werd een lanceringsweekend georganiseerd. aroma bedacht een campagneconcept en rolde dit uit in een mediamix, waarbij outdoor advertising één van de pijlers was: affichage in het stadscentrum van Antwerpen en stickers op trams en bussen van De Lijn. Resultaat? De campagne zorgde voor een 100% verkoop, nog voor het lanceringsweekend.

concept design herasdoek project vleminckveld
concept design herasdoek project vleminckveld
concept design herasdoek project vleminckveld
concept design herasdoek project vleminckveld
concept design herasdoek project vleminckveld
concept design herasdoek project vleminckveld
aroma mediacampagnes affichage outdoor advertising
aroma mediacampagnes openbaar vervoer bus De Lijn
aroma mediacampagnes openbaar vervoer tram De Lijn
aroma mediacampagnes openbaar vervoer tram De Lijn
navigate_before
navigate_next

 

Een bijzonder sterke troef van outdoor advertising is de mogelijkheid om bijzonder creatief uit de hoek te komen waardoor je campagne zomaar viraal kan scoren. Bekijk enkele geweldig uitgewerkte concepten!

Vergeet je eigen reclametools niet

Vaak zijn eigen communicatie-instrumenten een vergeten tool in het straatbeeld. Denk maar aan eigen voertuigen en gebouwen. Autobelettering, gevelreclame, … het zijn touchpoints die vaak dagelijks duizenden contactmomenten opleveren.

Enkele uitgewerkte voorbeelden door aroma communicatie:

cvohik-westerlo-gevelbanner
cvohik-westerlo-gevelbanner
divine autobelettering
exit services autobelettering
exit autobelettering design
just cooking design wagenbelettering
raf en otje vrachtwagen
ten diensten auto
ten diensten auto
navigate_before
navigate_next