Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier

Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier

Wanneer je een direct mailing verstuurt, wil je graag dat die impact heeft op je klanten. Tegelijkertijd wil je dat die mailing je boodschap duidelijk overbrengt én je product in de kijker zet. Dat kan letterlijk: met een beetje creativiteit steek je zelfs vloertegels in de bus, zo bewezen we voor Van Calster.

Van Calster wil namelijk een revolutie in de tegelmarkt ontketenen met Stone & Wood, een nieuw concept voor professionals. De tegelgigant zocht een partner om een direct mailing te ontwerpen die steenhard binnenkomt en daarvoor is aroma natuurlijk uit het juiste hout gesneden.

Unieke mailing voor een uniek concept

De B2B tegelmarkt is in het slop geraakt en daar moet Stone & Wood verandering in brengen. Dit unieke concept richt zich op professionele klanten die doorverkopen aan een eindklant. Om de tevredenheid bij die eindklant te verhogen biedt Van Calster keuze uit een groot aanbod tegels, parket en laminaat aan de scherpste nettoprijzen. De combinatie met high end toonzalen, een papieren catalogus en een duidelijke website maken het de eindklant wel heel gemakkelijk. Deze innovatieve kijk op de traditionele projectbouw verdient dus een unieke mailing.

De tegeltjeswijsheid van Van Calster

We namen concept, uitwerking én handling voor onze rekening. We besloten de ontvanger meteen een voorproefje te geven van het Stone & Wood assortiment. Een elegant zwart doosje met opdruk ‘Het start hier’ prikkelt de nieuwsgierigheid. Het blauwe vierkantje is een subtiele verwijzing naar het logo van Van Calster. Eenmaal geopend zien we 4 mooie, kleine tegels met gegraveerde opdruk. Hier lees je in een oogopslag de belangrijkste boodschappen.

Direct mailing met gegraveerde tegels voor Van Calster

We lieten zelfs per bedrijf een tegeltje personaliseren als aanspreking. Wie verder graaft vindt ook een flyer met wat meer uitleg, de catalogus en een USB-stick van Stone & Wood.

We zetten dus letterlijk het product voorop door de boodschap op tegeltjes te laten graveren. Je steekt het niet zomaar in je portefeuille, maar het is wel een leuk visitekaartje.

 

Een ander voorbeeld van een product als visitekaartje zijn de sponsjes die we uitwerkten voor de rebranding van Ten Diensten.

 
Kunnen we jouw product ook creatief in de kijker zetten?

Stuur een bericht