Hoe versterkt een rebranding jouw merk? Een casestudy.

Hoe versterkt een rebranding jouw merk? Een casestudy.

Hoe kan je je tegenwoordig handhaven in een competitieve omgeving waar zowel lokale als nationale spelers aanwezig zijn? Jezelf heruitvinden en herpositioneren is een goede strategie om een sterke speler te worden in een sterk concurrentieel landschap. Een rebranding is een goede optie om terug fris op het toneel te verschijnen en op te boksen tegen andere organisaties. Zelfs met een beperkt budget kan je al grote stappen zetten naar een sterkere positie.

Ten Diensten is een regionaal dienstenchequebedrijf opgericht in 2005 door de PWA’s van Geel, Meerhout en Laakdal, in samenwerking met de OCMW’s van deze gemeenten. Hun voornaamste USP’s zijn hun regionale karakter – wat hen een sterke affiniteit geeft met de lokale bevolking – en de sociale tewerkstelling. Ze geeft kansen aan laaggeschoolden en langdurig werklozen. De menselijke en persoonlijke aanpak kwam onvoldoende tot uiting in het imago. De bedrijfsidentiteit strookte niet met het bedrijfsimago.

Restyling logo

Een belangrijke stap in de rebranding was een nieuwe grafische identiteit. Het logo, de basis van elke vormelijke merkidentiteit, is volledig gerestyled. De restyling vertrekt vanuit de missie, visie en kernwaarden van Ten Diensten, het DNA van het bedrijf. A.d.h.v. de Golden Circle werd dit in kaart gebracht.

De hand bleef centraal staan en focust op het menselijk aspect, op de impact van de samenwerking tussen de huishoudhulp en de klant. Beiden versterken immers mekaar. Levenskwaliteit aan beide zijden, zowel voor de klant als voor de werknemers van Ten Diensten. Door het inschakelen van huishoudhulp krijg je de mogelijkheid om je tijd anders in te vullen en om meer te genieten van de dingen die je graag doet. Ook voor de huishoudhulp zelf is het een positief verhaal. Stabiliteit door een vast inkomen met meer financiële mogelijkheden en kansen.

Ook de kleuren zijn een doordachte keuze. De blauwe kleur staat voor betrouwbaar, ambitieus, succesvol en loyaliteit. De oranje kleur geeft enerzijds geduld en moed weer, anderzijds het euforische en stimulerende. Het fuchsia stelt het sociale, empathische en zelfverzekerde aspect voor. Deze combinatie geeft perfect weer waar Ten Diensten voor staat. De twee handen, die een gelijke basis hebben, vormen een druppel middenin. Het water staat voor het basisproduct bij de poetsactiviteit en (ver)bindt beide partijen.

logo rebranding ten diensten

Campagne merkbekendheid

De bijhorende campagne is opgedeeld in twee fasen.  De eerste fase is gericht op de merkbekendheid en de rebranding. De vernieuwde organisatie-identiteit is bekendgemaakt op de Dag van de Klant. Bezoekers aan en klanten van Ten Diensten ontvangen een leuk gadget: een spons met het nieuwe logo van Ten Diensten. De visibiliteit in het straatbeeld is ook meteen aangepakt. Het hoofdkantoorin Meerhout kreeg aangepaste raambelettering en een nieuwe gevelbanner. De Ten Diensten-mobiel rijdt ondertussen ook in een nieuw kleedje rond. De look & feel van de website is eveneens bijgestuurd door onze webdesigners.

De tweede fase wordt in het voorjaar van 2019 uitgerold.

ten diensten auto
ten diensten auto
ten diensten gevelreclame
ten diensten gadget spons bedrukken
ten diensten gadget spons bedrukken
ten diensten rollup banner
navigate_before
navigate_next

opdrachtgever: Ten Diensten
opdracht: rebranding