Wat is de meerwaarde van augmented reality?

Op blogs en in allerlei marketingcommunicatiegroepen kom ik regelmatig posts tegen dat offline en online communicatie op mekaar afgestemd dienen te zijn. En dat beide mekaar aanvullen. Anderen beweren dat online communicatie offline helemaal verdringt. Maar is dat zo?

We gaan niet meer online, we leven online met onze smartphone in de aanslag. En dat creëert ook nieuwe mogelijkheden voor offline.

Ik ben ervan overtuigd dat online en offline:

  1. mekaar afzonderlijk versterken
  2. en dat de kracht van online communicatie via augmented reality de impact van offline vergroot

Ik toon het a.d.h.v. een praktijkvoorbeeld aan.

De Herentalse cateraar Just Cooking specialiseert zich in bedrijfs- en privéfeesten voor een groot aantal personen. Om alles in goede banen te leiden schakelt Just Cooking een maitre in, namelijk Sylvie.

Sylvie is een mooie, verzorgde, vriendelijke dame die tijdens een event prominent aanwezig is om de gasten te verwelkomen. Daarom staat in een recente folder Sylvie op een A4 afgebeeld.

Via een app op de smartphone scan ik de foto van Sylvie. Dankzij de techniek van augmented reality (AR) start een online video waarin Sylvie je persoonlijk toespreekt. De foto komt als het ware tot leven. Bovendien kan je dankzij augmented reality call to action-knoppen aan je video toevoegen. In het voorbeeldfragment van Just Cooking zijn dat:

  • bezoek de website
  • bel mij
  • mail mij

Een folder krijgt door augmented reality een totaal andere beleving en meerwaarde. Je integreert immers de kracht van video, het tegelijk prikkelen van meerdere zintuigen/emoties.

Wil je samen met mij bekijken wat augmented reality voor jouw organisatie kan betekenen?

Maak dan een afspraak.