Benut u ten volle de mogelijkheden van Google Mijn Bedrijf?

aroma google posts

Sinds het najaar van 2017 introduceerde Google in België de Google Posts.

Met deze nieuwe tool kan u bij uw bedrijfsinformatie dat op Google Search verschijnt meteen een bericht publiceren. Dit kan een evenement, een product of een dienst zijn dat u in de kijker wil zetten.

Google zet hoog in op relevantie en wil geen oude (lees: niet relevante) content in zoekresultaten tonen. Daarom wordt het bericht automatisch na een week verwijderd.

Waarom zou u hiervan gebruik willen maken?

Op deze manier kan u op het juiste moment belangrijke informatie tonen aan uw doelgroep.
Als kledingzaak kan u bijvoorbeeld weergeven welke kortingspercentages u hanteert tijdens de solden.
Heeft u een opendeurdag? Laat dit meteen zien door een event aan te maken.
Lanceert u een nieuw product? Toon een kwaliteitsvolle productfoto en geef meteen de USP’s weer. U kan altijd doorlinken voor meer informatie naar bv. een blogartikel.
Heeft u een vacature? Laat dit meteen weten en toon aan hoe sexy uw bedrijf wel is om voor komen te werken.
Steunt u een goed doel? Dan kan u ook dit in de kijker zetten.

Ik adviseer om Google Post mee op te nemen in uw social media plan. Naast Facebook, Instagram, Linked In, Google+, Twitter, Pinterest,…. is het een extra kanaal dat u meer zichtbaarheid geeft.

Wie krijgt dit bericht te zien?

Iedereen die in Google Search rechtstreeks op de naam van uw organisatie of geverifieerde persoon (zoals artiesten) zoekt. Daar toont Google aan de rechterzijde de informatie van Google Mijn Bedrijf (GMB) en dus ook uw bericht.

Hoe gaat u tewerk?

(Uw bedrijf dient een geverifieerde onderneming op Google te zijn. Dat merkt u aan de verkregen badge.)

aroma blog google posts

  • Beheert u meerdere locaties? Selecteer dan eerst de juiste locatie.
  • Klik in de linkernavigatiekolom op Posts.

  • Het scherm ‘Een post maken’ wordt weergegeven. U kan een foto en tekst toevoegen. Met de schuifbalk geeft u aan of het om een evenement gaat. Hierdoor kan u nog extra informatie zoals begin- en einddatum toevoegen. Bovendien kan u – zowel bij een bericht als bij een evenement – een call to action-knop toevoegen. Bijvoorbeeld: ‘Meer informatie’ waar u een link naar een webadres toevoegt.

  • U kan nu nog een voorbeeld van het bericht bekijken. Klik rechts bovenaan het berichtvenster op Voorbeeld.
  • Plaats de post live door op Publiceren te klikken.
  • Het bericht verschijnt zo goed als meteen.

Benieuwd hoeveel keer uw bericht is weergegeven? Bekijk dan de Insights van uw post.

aroma communicatie is een geregistreerd dienstverlener van de KMO Portefeuille voor advies en opleiding. Heeft u advies en/of ondersteuning nodig bij het beheer van uw sociale media kanalen? Ik help u graag verder. 

Mail onze senior marcom-expert.