Wij delen graag onze kennis. Daarom schrijven onze medewerkers regelmatig een blogpost, speciaal voor jou.

Aroma Communicatie Blog

Je favicon krijgt de hoofdrol in het nieuwe Google Search Design

-category
replace me
Heb je het al gezien? In het voorjaar van 2019 rolde Google het nieuwe design uit voor de pagina met zoekresultaten, waarin de favicon belangrijker wordt. De bedoeling is dat je als zoeker nog beter je weg vindt tussen alle beschikbare informatie op het web.



Waarom is dit interessant?

Met dit nieuwe design komt de branding van je website centraal te staan, met als grote focus het favicon, het kleine icoontje dat in je browser naast de website-titel verschijnt. Zo begrijpt de zoeker beter waar de informatie vandaan komt en ziet hij (hopelijk) in een oogopslag op welke pagina hij moet zijn. De introductie van dit design staat Google toe om meer actieknoppen en previews toe te voegen aan zoekresultaten en de zoeker een beter overzicht te geven van de inhoud van een wegpagina of advertentie.

Staat de branding van jouw website nog niet op punt? Contacteer ons.
google zoekresultaten zonder en met favicon