
Wij delen graag onze kennis. Daarom schrijven we regelmatig een blogpost, speciaal voor jou.

Categorieën


Onze week van het werkgeluk
Begin deze week viel er een artikel in onze mailbox van Griet Deca, Chief Happiness Officer bij Tryangle, met zorgwekkende cijfers: als gevolg van de Coronacrisis is ons algemene werkgeluk sinds vorig jaar serieus verminderd. 60% van de ondervraagden geeft aan dat ze hun collega's missen en 51% waardeert menselijk contact nu meer. Ook wij genieten van een doorsnee dag op bureau en namen daarom deel aan de week van het werkgeluk.

Hoe schep je vertrouwen met je communicatie?
De afgelopen weken werden we in de actualiteit geconfronteerd met heel wat vertrouwensverlies, soms met vergaande gevolgen. Politieke leiders in een crisissituatie doen tegenstrijdige uitspraken, waardoor burgers het nut van de achterliggende boodschap in vraag beginnen te stellen. Hooggeplaatste personen claimen onwetend te zijn over bepaalde zaken, tot informatie komt bovendrijven die het tegendeel bewijst.

Een nieuw jasje voor aroma

Hoe verantwoordelijkheid voor iedereen iets anders is
Naar dagelijkse gewoonte begonnen we onze werkdag met een videomeeting. Een vast topic is de versoepeling van de maatregelen, en hoe wij hier elk mee omgaan. Al snel was duidelijk dat deze invulling voor ieder van ons anders is. In artikels beschrijven psychologen dit dan ook als ‘een verwarrende versoepeling’. Neem nu de regel van vier. Psycholoog Koen Lowet legt uit dat beroep doen op het gezond verstand van de burgers niet werkt.

Co-Chat: let's talk!

Mind switch: welke positieve dingen nemen we mee van deze crisis?

Waarom niks doen geen optie is
Toegegeven, het heeft mijn gedachten wel eens
gekruist: de deuren dicht en tijdelijke werkloosheid aanvragen. Maar ik ben –
voorlopig – nog niet verplicht om de deuren te sluiten. Ik heb nog een keuze.

Onze zoektocht naar duurzaamheid
aroma is in verandering. Dat is niet helemaal nieuw maar de zoektocht gaat nog een stapje verder. En dat is positief, dat veranderen en die zoektocht. We groeien en dat is een heel natuurlijk gebeuren.

Is 2020 het jaar waarin we weer zachter worden?
Binnenkort is het weer Valentijn, de dag waarop geliefden elkaar traditioneel wat extra aandacht geven. Dit jaar trekken we dat best wat breder, want langs alle kanten worden we opgeroepen om zacht te zijn voor onszelf en voor elkaar. Wie zijn persoonlijke social mediakanalen regelmatig opent wordt bestookt met self love reminders, maar ook als ondernemer word je herinnerd aan je verantwoordelijkheden.

Groeien is natuurlijk, ook voor je merk
Voor ons magazine 2020 interviewden we Marieke, onze zaakvoerster sinds 2007, over hoe aroma zichzelf heeft heruitgevonden: geen tabula rasa, wel een groeiproces. Want stilstaan is achteruitgaan. Marieke is expert in merkontwikkeling. De geur van bos brengt haar terug naar haar kindertijd.

Waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert

In welke media investeer ik het best mijn budget?

Een geniale move van Le Creuset. En je zal het vast niet eens merken.

Verhalen vertellen met kleur

Je favicon krijgt de hoofdrol in het nieuwe Google Search Design

Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier

aroma steunt Child Focus met USB-sticks

aroma wint gouden FeWeb-award

Hoe versterkt een rebranding jouw merk? Een casestudy.

Belle Fritte: van krachtig idee naar sterk merk
