Wij delen graag onze kennis. Daarom schrijven we regelmatig een blogpost, speciaal voor jou.

duurzaam communiceren
Wij klimmen uit de crisis met een nieuw jasje
-

Wij klimmen uit de crisis met een nieuw jasje

Tijdens de lockdown, op 1 april 2020, vierden we de start van aroma 7 jaar geleden. De filosofie achter onze naam was: als communicatiebureau prikkelen we zintuigen en de kortste weg naar de hersenen verloopt via de neus. Maar past deze neurologische verklaring nog wel binnen onze missie om samen door een gedurfde creativiteit mensen aan te zetten tot bijdragen aan een mooie, gezonde en bewuste wereld?

Lees meer
Hoe verantwoordelijkheid voor iedereen iets anders is
-

Hoe verantwoordelijkheid voor iedereen iets anders is

Naar dagelijkse gewoonte begonnen we onze werkdag met een videomeeting. Een vast topic is de versoepeling van de maatregelen, en hoe wij hier elk mee omgaan. Al snel was duidelijk dat deze invulling voor ieder van ons anders is. In artikels beschrijven psychologen dit dan ook als ‘een verwarrende versoepeling’. Neem nu de regel van vier. Psycholoog Koen Lowet legt uit dat beroep doen op het gezond verstand van de burgers niet werkt.

Lees meer
Co-Chat: let's talk!
-

Co-Chat: let's talk!

2020 is op vele vlakken al een 'apart' jaar. Heel de maand januari wensten we familie, vrienden, collega's, zakenrelaties,... allemaal een gelukkig en gezond nieuw jaar. Een standaard-zinnetje dat nu veel waarde met zich meedraagt. We nemen het initiatief om in corona- en lockdowntijden elke week een inspirerende praatgast uit te nodigen voor een co-chat. Co-chat, dat is een 20 minuten durende spontane, leuke 1 op 1 babbel. Van mens tot mens. 
Lees meer
Mind switch: welke positieve dingen nemen we mee van deze crisis?
-

Mind switch: welke positieve dingen nemen we mee van deze crisis?

Ja hoor, alwéér een blogpost. Je ziet er nu langs alle kanten verschijnen want ineens hebben we met z’n allen tijd. Ik zou die tijd ook kunnen gebruiken om mijn kleerkast uit te mesten, een zuurdesemcultuur te bereiden of een eigen TikTok kanaal op te zetten, maar ik kies ervoor om achter mijn computer te kruipen en deze blog te schrijven. Waarom? Omdat ik ook in deze situatie van betekenis wil zijn. 
Lees meer
Waarom niks doen geen optie is
-

Waarom niks doen geen optie is

Toegegeven, het heeft mijn gedachten wel eens gekruist: de deuren dicht en tijdelijke werkloosheid aanvragen. Maar ik ben – voorlopig – nog niet verplicht om de deuren te sluiten. Ik heb nog een keuze. 

Lees meer
Onze zoektocht naar duurzaamheid
-

Onze zoektocht naar duurzaamheid

aroma is in verandering. Dat is niet helemaal nieuw maar de zoektocht gaat nog een stapje verder. En dat is positief, dat veranderen en die zoektocht. We groeien en dat is een heel natuurlijk gebeuren. 

Lees meer
Is 2020 het jaar waarin we weer zachter worden?
-

Is 2020 het jaar waarin we weer zachter worden?

Binnenkort is het weer Valentijn, de dag waarop geliefden elkaar traditioneel wat extra aandacht geven. Dit jaar trekken we dat best wat breder, want langs alle kanten worden we opgeroepen om zacht te zijn voor onszelf en voor elkaar. Wie zijn persoonlijke social mediakanalen regelmatig opent wordt bestookt met self love reminders, maar ook als ondernemer word je herinnerd aan je verantwoordelijkheden.

Lees meer
Groeien is  natuurlijk, ook voor je merk
-

Groeien is natuurlijk, ook voor je merk

Voor ons magazine 2020 interviewden we Marieke, onze zaakvoerster sinds 2007, over hoe aroma zichzelf heeft heruitgevonden: geen tabula rasa, wel een groeiproces. Want stilstaan is achteruitgaan. Marieke is expert in merkontwikkeling. De geur van bos brengt haar terug naar haar kindertijd.

Lees meer
Waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert
-

Waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert

"Kan je deze week voor volgende week bevestigen?" Verwarrend, toch? Vorige woensdag liep er een bijzonder mailbericht binnen: vanaf 1 november krijgen de edities van Deze Week terug hun vertrouwde naam De Streekkrant. Niet verrassend dat Roularta op haar stappen terugkeert. In dit artikel lees je waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert.
Lees meer
In welke media investeer ik het best mijn budget?
-

In welke media investeer ik het best mijn budget?

De perceptie die adverteerders en bureaus hebben over het belang van adverteren via digitale media strookt niet helemaal met de werkelijke prestaties van bepaalde media. Dat blijkt uit een studie van het Britse Ebiquity. Dus rijst de vraag: in welke media investeer je dan best?



Lees meer
Een geniale move van Le Creuset. En je zal het vast niet eens merken.
-

Een geniale move van Le Creuset. En je zal het vast niet eens merken.

Misschien downloadde je al wel eens een beeld van Unsplash: een online platform waar fotografen heel genereus hun mooiste beelden gratis ter beschikking stellen. Je vindt er niet die typische geposeerde en ethisch correcte stockbeelden. Wat je er sinds kort wél vindt, is een complete galerij van Le Creuset. En dit is een geniale move. We geven je drie redenen waarom.  
Lees meer
Verhalen vertellen met kleur
-

Verhalen vertellen met kleur

Wij, bij aroma, werken graag en veel met kleur. We laten ons ook met plezier inspireren door kleurrijke projecten. Zo kwamen we een tijdje geleden Color Factory tegen: een collaboratieve, interactieve tentoonstelling in de VS. De perfecte inleiding dus, voor een blogpost om het belang van kleur te duiden.
Lees meer
Je favicon krijgt de hoofdrol in het nieuwe Google Search Design
-

Je favicon krijgt de hoofdrol in het nieuwe Google Search Design

Heb je het al gezien? In het voorjaar van 2019 rolde Google het nieuwe design uit voor de pagina met zoekresultaten, waarin de favicon belangrijker wordt. De bedoeling is dat je als zoeker nog beter je weg vindt tussen alle beschikbare informatie op het web.



Lees meer
Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier
-

Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier

Wanneer je een direct mailing verstuurt, wil je graag dat die impact heeft op je klanten. Tegelijkertijd wil je dat die mailing je boodschap duidelijk overbrengt én je product in de kijker zet. Dat kan letterlijk: met een beetje creativiteit steek je zelfs vloertegels in de bus, zo bewezen we voor Van Calster.



Lees meer
Hoe versterkt een rebranding jouw merk? Een casestudy.
-

Hoe versterkt een rebranding jouw merk? Een casestudy.

Hoe kan je je tegenwoordig handhaven in een competitieve omgeving waar zowel lokale als nationale spelers aanwezig zijn? Jezelf heruitvinden en herpositioneren is een goede strategie om een sterke speler te worden in een sterk concurrentieel landschap. Een rebranding is een goede optie om terug fris op het toneel te verschijnen.
Lees meer
Belle Fritte: van krachtig idee naar sterk merk
-

Belle Fritte: van krachtig idee naar sterk merk

Tegenwoordig kan je door 1 druk op de knop een logo creëren. In een app geef je de naam van je organisatie en de sector waarin het actief is in en enkele seconden later kan je voor een peulschil je nieuwe logo downloaden. Een vreemde en ondoordachte manier om een unieke identiteit voor jouw organisatie te bekomen, toch?
Lees meer
Conceptcampagne Visitor Giving
-

Conceptcampagne Visitor Giving

Hoe kan je als beheerder van 2 grote groengebieden de betrokkenheid verhogen bij de bezoekers van en de inwoners rondom het gebied? En hen activeren om bij te dragen tot een duurzaam beheer van de gebieden? Ontdek de uitwerking van de participatieformule Visitor Giving voor het gebied de Merode en De Koloniën.
Lees meer
Als je op zoek bent naar een communicatiebureau dat duurzame oplossingen aanbiedt ben je bij aroma communicatie aan het juiste adres. Stel: je laat graag een huisstijl of bedrijfslogo ontwerpen door een grafisch ontwerpbureau. Of je zoekt iemand die kan helpen met je merknaam en positionering. Je wil misschien wel je reclameboodschap verspreiden door middel van advertenties of via je social media kanalen. Of je zou graag een website laten maken met een bedrijfsfilm of video opname. Neem dan contact met ons op. Wij zijn experts in marketingcommunicatie en nemen met veel plezier je visuele communicatie onder handen.