-
Het aroma jaaroverzicht
Normaal gezien is het iets voor comedians of grote nieuwszenders, maar wij vonden 2020 zo bijzonder dat we ons toch aan een jaaroverzicht willen wagen. Hoewel het voorbije jaar voor velen gelijk stond aan de pandemie, is het voor ons vooral een jaar met heel mooie inzichten en opportuniteiten geweest. Daar zijn we dan ook héél dankbaar voor, daarom delen we ze graag nog eens met jullie.
Lees meer
-
Een nieuw jasje voor aroma
Tijdens de coronacrisis kampten wij ook even met een identiteitscrisis. Onze 7e verjaardag als aroma communicatie was voor ons een aanleiding om onze eigen bedrijfsidentiteit eens grondig onder de loep te nemen. Wat we zagen kon beter, dus kropen wij de lockdown uit met een compleet nieuw jasje, dat veel beter past - al zeggen we het zelf.
Lees meer
-
Co-Chat: let's talk!
2020 is op vele vlakken al een 'apart' jaar. Heel de maand januari wensten we familie, vrienden, collega's, zakenrelaties,... allemaal een gelukkig en gezond nieuw jaar. Een standaard-zinnetje dat nu veel waarde met zich meedraagt. We nemen het initiatief om in corona- en lockdowntijden elke week een inspirerende praatgast uit te nodigen voor een co-chat. Co-chat, dat is een 20 minuten durende spontane, leuke 1 op 1 babbel. Van mens tot mens.
Lees meer
-
Mind switch: welke positieve dingen nemen we mee van deze crisis?
Ja hoor, alwéér een blogpost. Je ziet er nu langs alle kanten verschijnen want ineens hebben we met z’n allen tijd. Ik zou die tijd ook kunnen gebruiken om mijn kleerkast uit te mesten, een zuurdesemcultuur te bereiden of een eigen TikTok kanaal op te zetten, maar ik kies ervoor om achter mijn computer te kruipen en deze blog te schrijven. Waarom? Omdat ik ook in deze situatie van betekenis wil zijn.
Lees meer
-
Waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert
"Kan je deze week voor volgende week bevestigen?" Verwarrend, toch? Vorige woensdag liep er een bijzonder mailbericht binnen: vanaf 1 november krijgen de edities van Deze Week terug hun vertrouwde naam De Streekkrant. Niet verrassend dat Roularta op haar stappen terugkeert. In dit artikel lees je waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert.
Lees meer
-
In welke media investeer ik het best mijn budget?
De perceptie die adverteerders en bureaus hebben over het belang van adverteren via digitale media strookt niet helemaal met de werkelijke prestaties van bepaalde media. Dat blijkt uit een studie van het Britse Ebiquity. Dus rijst de vraag: in welke media investeer je dan best?
Lees meer
-
Verhalen vertellen met kleur
Wij, bij aroma, werken graag en veel met kleur. We laten ons ook met plezier inspireren door kleurrijke projecten. Zo kwamen we een tijdje geleden Color Factory tegen: een collaboratieve, interactieve tentoonstelling in de VS. De perfecte inleiding dus, voor een blogpost om het belang van kleur te duiden.
Lees meer
-
Je favicon krijgt de hoofdrol in het nieuwe Google Search Design
Heb je het al gezien? In het voorjaar van 2019 rolde Google het nieuwe design uit voor de pagina met zoekresultaten, waarin de favicon belangrijker wordt. De bedoeling is dat je als zoeker nog beter je weg vindt tussen alle beschikbare informatie op het web.
Lees meer
-
Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier
Wanneer je een direct mailing verstuurt, wil je graag dat die impact heeft op je klanten. Tegelijkertijd wil je dat die mailing je boodschap duidelijk overbrengt én je product in de kijker zet. Dat kan letterlijk: met een beetje creativiteit steek je zelfs vloertegels in de bus, zo bewezen we voor Van Calster.
Lees meer
-
aroma steunt Child Focus met USB-sticks
Internet en sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Als marketingcommunicatiebureau versterken we dagelijks organisaties in o.m. hun online aanwezigheid. Bovendien geven we lezingen en workshops over o.a. het gebruik van sociale media. Zowel over de opportuniteiten als over de gevaren die ze inhouden.
Lees meer
-
aroma wint gouden FeWeb-award
Vrijdag 29 november was het de hoogmis voor Belgische webbedrijven. FeWeb, de overkoepelende federatie voor digitale organisaties, maakte tijdens haar jaarlijks congres de winnaars bekend van de Excellence Awards. En aroma mocht in de categorie B2B de Gold Award mee naar kantoor nemen!
Lees meer
-
Belle Fritte: van krachtig idee naar sterk merk
Tegenwoordig kan je door 1 druk op de knop een logo creëren. In een app geef je de naam van je organisatie en de sector waarin het actief is in en enkele seconden later kan je voor een peulschil je nieuwe logo downloaden. Een vreemde en ondoordachte manier om een unieke identiteit voor jouw organisatie te bekomen, toch?
Lees meer
-
Conceptcampagne Visitor Giving
Hoe kan je als beheerder van 2 grote groengebieden de betrokkenheid verhogen bij de bezoekers van en de inwoners rondom het gebied? En hen activeren om bij te dragen tot een duurzaam beheer van de gebieden? Ontdek de uitwerking van de participatieformule Visitor Giving voor het gebied de Merode en De Koloniën.
Lees meer