HIK volwassenenonderwijs

een inclusieve vormgeving voor de fusie van deze scholen

HIK volwassenenonderwijs

Begin mei hield HIK Volwassenenonderwijs een persconferentie voor haar nieuwe, het resultaat van een fusie met CVO Mol.

Naam behouden of veranderen?

De eerste vraag: behouden we HIK om haar bekendheid in de omgeving? Hoe koppelen we dat aan CVO Mol? We zochten naar overeenkomsten -zowel inhoudelijk als vormelijk – en zorgden dat beide CVO’s hun eigenheid konden meenemen. 

 

Een nieuwe betekenis voor HIK

Door woorden als helpen, herscholing, iedereen, individu, kansen, kennis … te koppelen aan de letters gaven we een nieuwe betekenis aan HIK aan de hand van de waarden van beide instellingen. Iedereen kan HIK zo invullen volgens zijn eigen noden.

HIK volwassenonderwijs folders
HIK huisstijl met folder, pen en gadget door aroma communicatieHIK huisstijl rebranding met beeldenHIK huisstijl nieuw logo met beeldenHIK huisstijl met kaft door aroma communicatie

Twee instanties, een logo 

De i is het hart van het nieuwe logo: het individu staat letterlijk centraal. De driehoeken, die we bekwamen door de verschillende waarden speels te verbinden, tonen de diversiteit binnen cursisten, opleidingen, mogelijkheden.  

Het puntje op de i plukten we uit het logo van CVO Mol, net als het typerende magenta - een hartverwarmende en organisatorische kleur. Het groenblauw verwijst naar toekomstgericht en helder denken. Zo is het nieuwe logo een samensmelting van beide instituten.

Contacteer ons om jouw uitdagingen te bespreken.
HIK ondernemerschap

Samen groeien is mijn keuze

De slogan ‘Persoonlijke groei is mijn keuze’ voldeed niet meer helemaal, aangezien we het sociale aspect ook meer naar boven willen brengen. Dus pasten we dat aan naar ‘Samen groeien is mijn keuze’. Niet alleen met andere cursisten, maar ook met de school, leraren, directie … Daartegenover staat de betrokkenheid van de cursist, die zelf kiest om te groeien. 

 

Als je hikt, dan groei je

Groeien, tot slot, is een belangrijke gedeelde waarde van beide scholen: groeien in kennis en vertrouwen en groeien als school. Daarbij komt natuurlijk het fabeltje: als je hikt, dan groei je!

Als je op zoek bent naar een communicatiebureau dat duurzame oplossingen aanbiedt ben je bij aroma communicatie aan het juiste adres. Stel: je laat graag een huisstijl of bedrijfslogo ontwerpen door een grafisch ontwerpbureau. Of je zoekt iemand die kan helpen met je merknaam en positionering. Je wil misschien wel je reclameboodschap verspreiden door middel van advertenties of via je social media kanalen. Of je zou graag een website laten maken met een bedrijfsfilm of video opname. Neem dan contact met ons op. Wij zijn experts in marketingcommunicatie en nemen met veel plezier je visuele communicatie onder handen.