De Merode
de eigenheid van dit diverse en uitgebreide gebied in een ontwerp
Jaarlijks trekken heel wat toeristen naar de Merode om er het cultureel, roerend, onroerend en natuurlijk erfgoed te verkennen.
Een project in onze achtertuin
Het gebied ligt verspreid over negen verschillende gemeenten, waarvan Geel er een is. Dat het project dus letterlijk in onze achtertuin ligt, vinden we extra fijn, want lokale verankering is heel belangrijk voor ons.
Creatief én handig mee te nemen
De briefing was simpel: ontwikkel een creatieve manier om toeristen vijf ‘richtingen’ aan te bieden voor verschillende daguitstappen. Een handig mee te nemen formaat was een must, net als voldoende plaats voor informatie.
Het logo als verbindende factor
We besloten de uitstappen op te delen in vijf aparte, makkelijk te hanteren folders en ze elk een kleur uit het logo te geven.
Ze worden samengehouden door een gelaserde sleutelhanger in de vorm van het logo van de Merode. Zo maak je de foldertjes eenvoudig los van elkaar om mee op dagtocht te nemen.
Geven en beleven, da’s zorgen voor morgen
Voor dezelfde opdrachtgever werkten we een ‘Visitor Giving’ campagne uit, waarbij bezoekers en omwonenden worden geactiveerd om bij te dragen aan een duurzaam beheer van de groengebieden De Merode en de Koloniën in Merksplas en Wortel.
Vlinders en schapen
Aroma ontwierp diverse tools die dezelfde sfeer uitademen en inspelen op bewustmaking: specifieke initiatieven werden naar voor geschoven om betrokkenen aan te spreken, bij de Merode was dat de vlinderpopulatie, in de Koloniën schapenbegrazing.