Wij delen graag onze kennis. Daarom schrijven we regelmatig een blogpost, speciaal voor jou.
Hoe versterkt een rebranding jouw merk? Een casestudy.
Identiteit versus imago
Restyling logo
Een belangrijke stap in de rebranding was een nieuwe grafische identiteit. Het logo, de basis van elke vormelijke merkidentiteit, is volledig gerestyled. De restyling vertrekt vanuit de missie, visie en kernwaarden van ten Diensten, het DNA van het bedrijf. A.d.h.v. de Golden Circle werd dit in kaart gebracht.
“Een restyling vertrekt vanuit het DNA van het bedrijf”
De hand bleef centraal staan en focust op het menselijk aspect, op de impact van de samenwerking tussen de huishoudhulp en de klant. Beiden versterken immers mekaar. Levenskwaliteit aan beide zijden, zowel voor de klant als voor de werknemers van ten Diensten. Door het inschakelen van huishoudhulp krijg je de mogelijkheid om je tijd anders in te vullen en om meer te genieten van de dingen die je graag doet. Ook voor de huishoudhulp zelf is het een positief verhaal. Stabiliteit door een vast inkomen met meer financiële mogelijkheden en kansen.
Campagne merkbekendheid
De bijhorende campagne is opgedeeld in twee fasen. De eerste fase is gericht op de merkbekendheid en de rebranding. De vernieuwde organisatie-identiteit is bekendgemaakt op de Dag van de Klant.
Bezoekers aan en klanten van ten Diensten ontvangen een leuk gadget: een spons met het nieuwe logo van ten Diensten. De visibiliteit in het straatbeeld is ook meteen aangepakt. Het hoofdkantoor in Meerhout kreeg aangepaste raambelettering en een nieuwe gevelbanner. De ten Diensten-mobiel rijdt ondertussen ook in een nieuw kleedje rond. De look & feel van de website is eveneens bijgestuurd door onze webdesigners.
De tweede fase wordt in het voorjaar van 2019 uitgerold.
- Identiteit en imago hebben fundamenteel een andere betekenis
- Breng missie, visie en kernwaarden duidelijk in kaart, het is het DNA van je organisatie
- Een logo is de basis van elke visuele merkidentiteit en is imagobepalend