La Belle
een helder online imago voor deze liefhebber van vers en lokaal
Voor chef Peter Vangenechten draait een restaurant niet enkel om eten; hij wil zijn gasten een leuke en exclusieve ervaring bieden.
Gault&Millau en Michelinster
In 2012 opende Peter na jaren als hulpchef in binnen- en buitenland zijn eigen restaurant La Belle. Nu, 7 jaar, een Michelinster en enkele vermeldingen in de Gault&Millaugids later, is het tijd om La Belle een niveau hoger te tillen.
Versterkte online aanwezigheid
Een nieuwe website versterkt de online aanwezigheid van het restaurant en zorgt dat het haar klanten nog beter van dienst zijn. Om een meer zakelijk en internationaal publiek aan te trekken, is er ook een taalkeuze: Nederlands, Engels of Frans.
De ‘La Belle beleving’
De site vertaalt de ‘La Belle beleving’ naar een online ervaring. Daarom kozen we voor een ontwerp met aantrekkelijke beelden van de hand van Hanne Joossen. De structuur werd zorgvuldig uitgedacht, de gepassioneerde woorden van de chef omgevormd naar treffende webcopy en de juiste beelden geselecteerd om het verhaal van La Belle te vertellen.
Ook thuis genieten
Tijdens de coronacrisis voegden we online een extra luik toe: via een webshop kan chef Peter de La Belle beleving ook tot aan de eettafel brengen met Le Box. In deze afhaalbox bestel je een menu op sterrenniveau om zelf warm te maken. Perfect voor wie zich altijd al een keukenprins(es) heeft willen voelen!
Ruimte voor creativiteit
Vanuit een drang naar creativiteit werd Belle Fritte geboren: Peters visie - waar versheid, gezondheid en kwaliteit vooraan staan en waar de chef de huisgemaakte waren presenteert - kreeg hier een verlengstuk.
Fastfood tegen voedselverspilling
Bovendien heeft dit project ook een duurzame visie: producten die bij La Belle niet tijdig verwerkt kunnen worden, krijgen een tweede leven in de fastfoodformule van Belle Fritte om voedselverspilling tegen te gaan.