Wij delen graag onze kennis. Daarom schrijven we regelmatig een blogpost, speciaal voor jou.

aroma communicatie blog

Een nieuw jasje voor aroma

-category
replace me
Tijdens de coronacrisis kampten wij ook even met een identiteitscrisis. Onze 7e verjaardag als aroma communicatie was voor ons een aanleiding om onze eigen bedrijfsidentiteit eens grondig onder de loep te nemen. Wat we zagen kon beter, dus kropen wij de lockdown uit met een compleet nieuw jasje, dat veel beter past - al zeggen we het zelf.
We besloten om de uitdaging aan te gaan en onszelf eens grondig in vraag te stellen, tot aan onze bedrijfsnaam toe. 7 jaar geleden kozen we de naam aroma omdat we als communicatiebureau de zintuigen willen prikkelen. En de kortste, ongecensureerde weg naar de hersenen verloopt via de neus.

Een puurder logo

De uitkomst van onze analyse: we zouden niet van naam veranderen, maar wel ons logo aanpassen. We gaven het icoontje in ons logo een aangepaste invulling. Het koffiekopje van bovenaf bekeken is in onze vernieuwde missie niet meer helemaal van toepassing. En weinig mensen zagen er een vergrootglas in - hiermee namen we de communicatie onder de loep.
We vereenvoudigden het icoon, het werd een meer gestileerde weergave van onze (kritische) blik op de wereld. Door het o’tje te benaderen als een leeg kader of canvas, kunnen we het op een creatieve, gedurfde manier invullen. We kozen een ander lettertype, iets meer ‘no-nonsense’, zonder de connectie met het gekende logo te verliezen.
Door het o’tje te benaderen als een leeg kader of canvas, kunnen we het op een creatieve, gedurfde manier invullen
Ons kleurenpalet gaven we wat meer pit, met kleuren die volgens de kleurenpsychologie bij onze waarden aansluiten. We noemden ze ‘vreugdevol’, ‘gepassioneerd’, ‘bewust’, ‘nuchter’ en ‘menselijk’. Want daar willen we voor staan.

Van sterk merk naar bewuste communicatie

We pasten ook onze slogan aan. Van ‘sterk merk, sterk imago’ naar ‘bewuste communicatie’. We willen het verschil maken voor organisaties en bedrijven die zelf het verschil willen maken. Bewuste communicatie betekent voor ons enerzijds communiceren vanuit waarden en kwaliteiten. Het verhaal ligt altijd in lijn met de klant en de (verantwoorde) groei van het merk. We geven betekenis en aandacht aan de bredere context.

Anderzijds durven we geregeld alles in vraag stellen. We bekijken een situatie kritisch; soms kunnen nieuwe inzichten leiden tot andere beslissingen en die koerswijzigingen durven we maken.

Kan jouw organisatie ook wel een nieuw logo gebruiken? We helpen je graag, dus geef een seintje.

  • ook zonder van naam te veranderen kan je een nieuwe identiteit opzetten
  • zelfs met een ander lettertype en kleurenpalet kan je een nieuw verhaal verhalen
  • een nieuwe slogan kan een koerswijziging weergeven
Als bewust communicatiebureau zijn wij op zoek naar partners die samen met ons willen werken aan een betere wereld. We verkennen samen met jou het verhaal én de mensen achter jouw organisatie. Dat vertalen we in de juiste merknaam of positionering door middel van storytelling. Of we ontwikkelen een huisstijl of bedrijfslogo dat jouw missie en waarden uitstraalt. Zoek je een grafisch ontwerpbureau dat jouw boodschap naar buiten brengt met duurzame tools? Ook dan ben je bij aroma communicatie aan het juiste adres.

Liever een website laten maken met een bedrijfsfilm of video voor op je social media kanalen? Ook online helpen we je graag op een bewuste manier verder. We bekijken graag samen met jou hoe we een positief verschil kunnen maken.