De corona-crisis triggert ons om als communicatiebureau en als mens nog meer impact te maken. Iedereen kan - op zijn manier - het verschil maken.

corona - covid19

De impact van de wereldwijde corona-crisis is grenzeloos en ongezien. De beperking in vrijheid – beperking in samenkomen, ondernemen, bewegen,… - is voor velen een aanslag op ons ‘zijn’. Het dwingt ons om creatief te zijn. 1 van onze kernwaarden bij aroma is dat we weten dat creativiteit tot verandering leidt. Alles ontstaat uit een idee. Dat maakt dat we ook in de mogelijkheid zijn om door creativiteit verandering, met het oog op verbetering, mogelijk te maken. En daar kan ieder van ons een verschil maken.

aroma blijft actief

Na de aangekondigde maatregelen van de Nationale Veiligheidsraad op 12 maart, heeft aroma communicatie meteen beslist om haar activiteiten van thuis uit op te starten. Dat betekent dat onze samenwerkers de verplaatsing naar kantoor niet meer maken. Doch blijven we actief, vanop afstand.

Elke ochtend is er via Microsoft Teams een teammeeting. Het is onze manier om mekaar te blijven ‘zien’ en om te vragen: “Hoe is’t?”. We zijn er ons van bewust dat deze nieuwe manier van werken veel van onze mensen vergt, vooral emotioneel.

De combinatie tussen 4 muren van gezin, huishouden en werk is slopend. En toch…. toch is er die drive. Zelfs nog meer dan anders om door een gedurfde creativiteit mensen aan te zetten tot bijdragen aan een mooie, gezonde en bewuste wereld. We geven als communicatiebureau graag het voorbeeld om mensen te verbinden.
7 jaar aroma - videochat microsoft teams
Straks Welkom in Mijn Kot - flyer bedeling

Straks Welkom In Mijn Kot

We beseffen het belang van onze inzet en het nemen van verantwoordelijkheid. Onze zaakvoerster Marieke Deckers zette het project Straks Welkom in Mijn Kot op poten. Op dit online platform kunnen ondernemingen, organisaties en zelfstandigen zich gratis registreren. Ze communiceren hoe ze hun klanten weer gaan verwelkomen in het post-corona-tijdperk. Daarmee ‘dwingen’ we hen om vooruit te kijken, om de focus positief te houden. Klanten, sympathisanten,… kunnen eenvoudig een berichtje achterlaten. Een bemoedigend woordje. Zo voelen de organisaties ook dat ze iets hebben om naar uit te kijken. Zo helpen we mekaar deze lastige periode door. Een positief woordje doet immers wonderen. Altijd trouwens. Het mooiste voorbeeld zijn de berichten gericht aan woonzorgcentra.

Ondertussen is de actie nog verder uitgebreid. Op facebook kan je de pagina liken en volgen en kan je jouw profielkader aanpassen. Op de website kan je posters of een Straks Welkom in Mijn Kot-smiley downloaden en digitaal doorsturen naar vrienden, familie,… Marieke ging zelfs de challenge aan om 900 flyers uit te delen in de omgeving waar zij woont. 

Uitdagende tijden

Bij aroma willen we van betekenis zijn. Dat was voor de lockdown al een belangrijke drijfveer. Dus ook nu kunnen wij niet stilzitten en voelen wij ons geroepen om nog meer te zoeken naar de dingen die we kunnen doen. Een challenge tackelen bijvoorbeeld. Dat verbindt ons als team en hierdoor kunnen we al een klein verschil maken. Benieuwd welke uitdaging we onszelf hebben gegeven tijdens de lockdown-periode? 
Lees onze blog: Mind switch: welke positieve dingen nemen we mee van deze crisis?

Co-chat

Samen lachen, plezier beleven en genieten. Samen open en respectvolle gesprekken voeren. Samen. Ook dat is één van onze kernwaarden. Eind april lanceerden we het nieuwe initiatief co-chat! Een spontaan 1 op 1 gesprek met 2 gepassioneerde mensen. Dat is co-chat. In corona-tijden kan een 'babbel' al wonderen verrichten. We bundelen ze in deze blog.
bekijk en beluister alle co-chats
Co-Chat: let's talk!
-

Co-Chat: let's talk!

2020 is op vele vlakken al een 'apart' jaar. Heel de maand januari wensten we familie, vrienden, collega's, zakenrelaties,... allemaal een gelukkig en gezond nieuw jaar. Een standaard-zinnetje dat nu veel waarde met zich meedraagt. We nemen het initiatief om in corona- en lockdowntijden elke week een inspirerende praatgast uit te nodigen voor een co-chat. Co-chat, dat is een 20 minuten durende spontane, leuke 1 op 1 babbel. Van mens tot mens. 
Lees meer
Als je op zoek bent naar een communicatiebureau dat duurzame oplossingen aanbiedt ben je bij aroma communicatie aan het juiste adres. Stel: je laat graag een huisstijl of bedrijfslogo ontwerpen door een grafisch ontwerpbureau. Of je zoekt iemand die kan helpen met je merknaam en positionering. Je wil misschien wel je reclameboodschap verspreiden door middel van advertenties of via je social media kanalen. Of je zou graag een website laten maken met een bedrijfsfilm of video opname. Neem dan contact met ons op. Wij zijn experts in marketingcommunicatie en nemen met veel plezier je visuele communicatie onder handen.