Wij delen graag onze kennis. Daarom schrijven we regelmatig een blogpost, speciaal voor jou.
Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier
-category
Wanneer je een direct mailing verstuurt, wil je graag dat die impact heeft op je klanten. Tegelijkertijd wil je dat die mailing je boodschap duidelijk overbrengt én je product in de kijker zet. Dat kan letterlijk: met een beetje creativiteit steek je zelfs vloertegels in de bus, zo bewezen we voor Van Calster.
Van Calster wil namelijk een revolutie in de tegelmarkt ontketenen met Stone & Wood, een nieuw concept voor professionals. De tegelgigant zocht een partner om een direct mailing te ontwerpen die steenhard binnenkomt.
Unieke mailing voor een uniek concept
De B2B tegelmarkt is in het slop geraakt en daar moet Stone & Wood verandering in brengen. Dit unieke concept richt zich op professionele klanten die doorverkopen aan een eindklant. Om de tevredenheid bij die eindklant te verhogen biedt Van Calster keuze uit een groot aanbod tegels, parket en laminaat aan de scherpste nettoprijzen. De combinatie met high end toonzalen, een papieren catalogus en een duidelijke website maken het de eindklant wel heel gemakkelijk. Deze innovatieve kijk op de traditionele projectbouw verdient dus een unieke mailing.
De tegeltjeswijsheid van Van Calster
We namen concept, uitwerking én handling voor onze rekening. We besloten de ontvanger meteen een voorproefje te geven van het Stone & Wood assortiment. Een elegant zwart doosje met opdruk ‘Het start hier’ prikkelt de nieuwsgierigheid. Het blauwe vierkantje is een subtiele verwijzing naar het logo van Van Calster. Eenmaal geopend zien we 4 mooie, kleine tegels met gegraveerde opdruk. Hier lees je in een oogopslag de belangrijkste boodschappen.
We lieten zelfs per bedrijf een tegeltje personaliseren als aanspreking. Wie verder graaft vindt ook een flyer met wat meer uitleg, de catalogus en een USB-stick van Stone & Wood. We zetten dus letterlijk het product voorop door de boodschap op tegeltjes te graveren. Je steekt het niet zomaar in je portefeuille, maar het is wel een leuk visitekaartje. Een ander voorbeeld van een product als visitekaartje zijn de sponsjes die we uitwerkten voor de rebranding van ten Diensten. Kunnen we jouw product ook creatief in de kijker zetten?
Als bewust en duurzaam communicatiebureau zijn wij op zoek naar partners die samen met ons willen werken aan een betere wereld. We verkennen samen met jou het verhaal én de mensen achter jouw organisatie. Dat vertalen we in de juiste merknaam of positionering door middel van storytelling. Of we ontwikkelen een huisstijl of bedrijfslogo dat jouw missie en waarden uitstraalt. Zoek je een grafisch ontwerpbureau dat jouw boodschap naar buiten brengt met duurzame tools? Ook dan ben je bij aroma communicatie aan het juiste adres.
Liever een website laten maken met een bedrijfsfilm of video voor op je social media kanalen? Ook online helpen we je graag op een bewuste manier verder. We bekijken graag samen met jou hoe we een positief verschil kunnen maken.
Cookie voorkeuren
Wanneer je een website bezoekt, kan het zijn dat er informatie wordt opgeslagen of opgehaald in je browser, meestal in de vorm van cookies. Deze informatie kan over jou, je voorkeuren of je apparaat gaan en wordt meestal gebruikt om de site te laten werken zoals je dat verwacht. De informatie identificeert je meestal niet direct, maar kan je wel een meer persoonlijke webervaring geven. Omdat we jouw recht op privacy respecteren, kan je ervoor kiezen om sommige soorten cookies niet toe te staan. Klik op de verschillende rubrieken om meer te weten te komen en onze standaardinstellingen te wijzigen. Het blokkeren van sommige soorten cookies kan echter invloed hebben op je ervaring van de site en de diensten die we kunnen aanbieden.