storytelling

Storytelling is het verhaal achter het merk vertalen in de juiste duurzame communicatietools voor de best mogelijke impact van de boodschap

storytelling team

Een verhaal om verder te vertellen

Hoe fijn zou het zijn als jouw klanten je verhaal zo inspirerend vinden dat ze het zelf verder willen vertellen? Daarom is storytelling voor bedrijven heel belangrijk.

Je vertelt niet enkel 'wat' je doet, maar ook 'hoe' en vooral 'waarom' je het doet. Dat 'waarom' is hetgene dat anderen aanspreekt. Het maakt jouw verhaal uniek, makkelijk te onthouden en verder te vertellen. Een heldere waarom is de basis van goede storytelling.
We schreven een blog over dat waarom

Begin met waarom

Wij maken dankbaar gebruik van de Golden Circle van Simon Sinek, uit zijn boek Start with why. Het onder woorden brengen van die waarom is best moeilijk. De meeste bedrijven hebben hun missie nog niet helemaal helder. En niet elk bedrijf heeft natuurlijk een 'brand purpose'.

De basis moet goed zitten

Wij halen graag jouw waarom naar boven om je missie scherp te stellen. Op basis hiervan kunnen we je verhaal gaan vertellen. Maar om storytelling te laten slagen is het belangrijk dat alle elementen goed zitten: ook je product of dienst en de (mentale) beschikbaarheid moeten perfect in orde zijn.

Wij luisteren naar jouw verhaal

Jouw verhaal vertellen, dat doen we graag. Om tot resultaat te komen, leggen we je eerst op de rooster. We zijn bereid te leren en te ontdekken, dit is een proces. We hanteren een open geest en durven kritisch denken. Enkel zo kunnen we tot de essentie komen om je storytelling vast te klikken. Om tot verandering te komen, is anders durven denken en handelen noodzakelijk. Soms tegen de stroom in.

Waar gebruik je storytelling voor?

Waarom is storytelling zo belangrijk? Het grote voordeel van storytelling is dat het je een basis geeft om keuzes te maken. Het zal je beslissingen vergemakkelijken, zodat je door het bos de bomen weer ziet. Samen vertalen we zo jouw verhaal in de juiste duurzame communicatietools, technologie, materiaal en design om tot de best mogelijke impact van de boodschap te komen. 

Laten we samen de kracht van storytelling ontdekken

Als bewust en duurzaam communicatiebureau zijn wij op zoek naar partners die samen met ons willen werken aan een betere wereld. We verkennen samen met jou het verhaal én de mensen achter jouw organisatie. Dat vertalen we in de juiste merknaam of positionering door middel van storytelling. Of we ontwikkelen een huisstijl of bedrijfslogo dat jouw missie en waarden uitstraalt. Zoek je een grafisch ontwerpbureau dat jouw boodschap naar buiten brengt met duurzame tools? Ook dan ben je bij aroma communicatie aan het juiste adres.

Liever een website laten maken met een bedrijfsfilm of video voor op je social media kanalen? Ook online helpen we je graag op een bewuste manier verder. We bekijken graag samen met jou hoe we een positief verschil kunnen maken.