Verhuis wegens te veel “wanderspace”
Ja, je leest het goed: aroma ruilt de vertrouwde stek in de Dr. Van de Perrestraat 176 in voor een nieuwe plek. Wat? Waar naartoe? En waarom? Niet zomaar uiteraard.
Ja, je leest het goed: aroma ruilt de vertrouwde stek in de Dr. Van de Perrestraat 176 in voor een nieuwe plek. Wat? Waar naartoe? En waarom? Niet zomaar uiteraard.
Vorig jaar las je voor het eerst een jaaroverzicht van aroma, omdat 2020 zo’n vreemd jaar was. Dat vonden we zo’n leuke ervaring dat we het dit jaar opnieuw doen! Met trots kijken we terug op een prachtig jaar met mooie projecten en momenten, samen met jullie, onze klanten.
Vorige week was ik op een expo over de geschiedenis van een koekjesfabriek. Ik keek vol belangstelling naar een overzicht van advertenties door de jaren heen. Waar het vroeger voldoende was om een eenvoudig beeld op een leuk kleurtje te zetten om de aandacht te trekken, kijkt de consument daar nu gewoon over. Wat is dan dé manier om op te vallen? Als het aan ons ligt is het antwoord duidelijk: met storytelling! Maar hoe maak je het verschil met storytelling?
Op dit moment worden er in het Amazonewoud in Peru meer dan 200 bomen geplant in opdracht van aroma. In samenwerking met Go Forest kozen we voor geurige bomen: ons aroma-bos. In deze blogpost vertellen we je graag waarom we dit zo belangrijk vinden.
De Europese Unie heeft een ambitieus doel: uiterlijk in 2050 wil ze als eerste continent volledig klimaatneutraal zijn. Dit is nodig om onze impact op de opwarming van de aarde tegen te gaan. Het vraagt wel een behoorlijke transformatie van onze Europese samenleving en economie. Zo is een van de sleutelelementen in het plan dat we geen fossiele brandstoffen meer zullen gebruiken. En dat zal de manier veranderen waarop we produceren, hoe we ons verplaatsen en hoe we onze huizen verwarmen.
Begin deze week viel er een artikel in onze mailbox van Griet Deca, Chief Happiness Officer bij Tryangle, met zorgwekkende cijfers: als gevolg van de Coronacrisis is ons algemene werkgeluk sinds vorig jaar serieus verminderd. 60% van de ondervraagden geeft aan dat ze hun collega's missen en 51% waardeert menselijk contact nu meer. Ook wij genieten van een doorsnee dag op bureau en namen daarom deel aan de week van het werkgeluk.
De afgelopen weken werden we in de actualiteit geconfronteerd met heel wat vertrouwensverlies, soms met vergaande gevolgen. Politieke leiders in een crisissituatie doen tegenstrijdige uitspraken, waardoor burgers het nut van de achterliggende boodschap in vraag beginnen te stellen. Hooggeplaatste personen claimen onwetend te zijn over bepaalde zaken, tot informatie komt bovendrijven die het tegendeel bewijst.
Naar dagelijkse gewoonte begonnen we onze werkdag met een videomeeting. Een vast topic is de versoepeling van de maatregelen, en hoe wij hier elk mee omgaan. Al snel was duidelijk dat deze invulling voor ieder van ons anders is. In artikels beschrijven psychologen dit dan ook als ‘een verwarrende versoepeling’. Neem nu de regel van vier. Psycholoog Koen Lowet legt uit dat beroep doen op het gezond verstand van de burgers niet werkt.
Toegegeven, het heeft mijn gedachten wel eens
gekruist: de deuren dicht en tijdelijke werkloosheid aanvragen. Maar ik ben –
voorlopig – nog niet verplicht om de deuren te sluiten. Ik heb nog een keuze.
aroma is in verandering. Dat is niet helemaal nieuw maar de zoektocht gaat nog een stapje verder. En dat is positief, dat veranderen en die zoektocht. We groeien en dat is een heel natuurlijk gebeuren.
Binnenkort is het weer Valentijn, de dag waarop geliefden elkaar traditioneel wat extra aandacht geven. Dit jaar trekken we dat best wat breder, want langs alle kanten worden we opgeroepen om zacht te zijn voor onszelf en voor elkaar. Wie zijn persoonlijke social mediakanalen regelmatig opent wordt bestookt met self love reminders, maar ook als ondernemer word je herinnerd aan je verantwoordelijkheden.
Voor ons magazine 2020 interviewden we Marieke, onze zaakvoerster sinds 2007, over hoe aroma zichzelf heeft heruitgevonden: geen tabula rasa, wel een groeiproces. Want stilstaan is achteruitgaan. Marieke is expert in merkontwikkeling. De geur van bos brengt haar terug naar haar kindertijd.