02 02 2023 -Marieke Deckers
Verhuis wegens te veel “wanderspace”
Ja, je leest het goed: aroma ruilt de vertrouwde stek in de Dr. Van de Perrestraat 176 in voor een nieuwe plek. Wat? Waar naartoe? En waarom? Niet zomaar uiteraard.
Lees meer03 02 2022 -Annick Grieten
aroma jaaroverzicht 2021
Vorig jaar las je voor het eerst een jaaroverzicht van aroma, omdat 2020 zo’n vreemd jaar was. Dat vonden we zo’n leuke ervaring dat we het dit jaar opnieuw doen! Met trots kijken we terug op een prachtig jaar met mooie projecten en momenten, samen met jullie, onze klanten.
Lees meer20 09 2021 -Bewust communiceren
Maak het verschil met storytelling
Vorige week was ik op een expo over de geschiedenis van een koekjesfabriek. Ik keek vol belangstelling naar een overzicht van advertenties door de jaren heen. Waar het vroeger voldoende was om een eenvoudig beeld op een leuk kleurtje te zetten om de aandacht te trekken, kijkt de consument daar nu gewoon over. Wat is dan dé manier om op te vallen? Als het aan ons ligt is het antwoord duidelijk: met storytelling! Maar hoe maak je het verschil met storytelling?
Lees meer21 06 2021 -Roel Biesemans
Het ontstaan van het aroma-bos
Op dit moment worden er in het Amazonewoud in Peru meer dan 200 bomen geplant in opdracht van aroma. In samenwerking met Go Forest kozen we voor geurige bomen: ons aroma-bos. In deze blogpost vertellen we je graag waarom we dit zo belangrijk vinden.
Lees meer08 04 2021 -Annick Grieten
De Europese Green Deal, wat is het en wat betekent het voor jou?
De Europese Unie heeft een ambitieus doel: uiterlijk in 2050 wil ze als eerste continent volledig klimaatneutraal zijn. Dit is nodig om onze impact op de opwarming van de aarde tegen te gaan. Het vraagt wel een behoorlijke transformatie van onze Europese samenleving en economie. Zo is een van de sleutelelementen in het plan dat we geen fossiele brandstoffen meer zullen gebruiken. En dat zal de manier veranderen waarop we produceren, hoe we ons verplaatsen en hoe we onze huizen verwarmen.
Lees meer08 01 2021 -Annick Grieten
Het aroma jaaroverzicht
Normaal gezien is het iets voor comedians of grote nieuwszenders, maar wij vonden 2020 zo bijzonder dat we ons toch aan een jaaroverzicht willen wagen. Hoewel het voorbije jaar voor velen gelijk stond aan de pandemie, is het voor ons vooral een jaar met heel mooie inzichten en opportuniteiten geweest. Daar zijn we dan ook héél dankbaar voor, daarom delen we ze graag nog eens met jullie.
Lees meer25 09 2020 -Annick Grieten
Onze week van het werkgeluk
Begin deze week viel er een artikel in onze mailbox van Griet Deca, Chief Happiness Officer bij Tryangle, met zorgwekkende cijfers: als gevolg van de Coronacrisis is ons algemene werkgeluk sinds vorig jaar serieus verminderd. 60% van de ondervraagden geeft aan dat ze hun collega's missen en 51% waardeert menselijk contact nu meer. Ook wij genieten van een doorsnee dag op bureau en namen daarom deel aan de week van het werkgeluk.
Lees meer04 09 2020 -Bewust communiceren
Hoe schep je vertrouwen met je communicatie?
De afgelopen weken werden we in de actualiteit geconfronteerd met heel wat vertrouwensverlies, soms met vergaande gevolgen. Politieke leiders in een crisissituatie doen tegenstrijdige uitspraken, waardoor burgers het nut van de achterliggende boodschap in vraag beginnen te stellen. Hooggeplaatste personen claimen onwetend te zijn over bepaalde zaken, tot informatie komt bovendrijven die het tegendeel bewijst.
Lees meer14 07 2020 -Bewust communiceren
Een nieuw jasje voor aroma
Tijdens de coronacrisis kampten wij ook even met een identiteitscrisis. Onze 7e verjaardag als aroma communicatie was voor ons een aanleiding om onze eigen bedrijfsidentiteit eens grondig onder de loep te nemen. Wat we zagen kon beter, dus kropen wij de lockdown uit met een compleet nieuw jasje, dat veel beter past - al zeggen we het zelf.
Lees meer30 04 2020 -Corona
Co-Chat: let's talk!
2020 is op vele vlakken al een 'apart' jaar. Heel de maand januari wensten we familie, vrienden, collega's, zakenrelaties,... allemaal een gelukkig en gezond nieuw jaar. Een standaard-zinnetje dat nu veel waarde met zich meedraagt. We nemen het initiatief om in corona- en lockdowntijden elke week een inspirerende praatgast uit te nodigen voor een co-chat. Co-chat, dat is een 20 minuten durende spontane, leuke 1 op 1 babbel. Van mens tot mens.
Lees meer17 04 2020 -Opinie
Mind switch: welke positieve dingen nemen we mee van deze crisis?
Ja hoor, alwéér een blogpost. Je ziet er nu langs alle kanten verschijnen want ineens hebben we met z’n allen tijd. Ik zou die tijd ook kunnen gebruiken om mijn kleerkast uit te mesten, een zuurdesemcultuur te bereiden of een eigen TikTok kanaal op te zetten, maar ik kies ervoor om achter mijn computer te kruipen en deze blog te schrijven. Waarom? Omdat ik ook in deze situatie van betekenis wil zijn.
Lees meer25 02 2020 -Bewust communiceren
Onze zoektocht naar duurzaamheid
aroma is in verandering. Dat is niet helemaal nieuw maar de zoektocht gaat nog een stapje verder. En dat is positief, dat veranderen en die zoektocht. We groeien en dat is een heel natuurlijk gebeuren.
Lees meer20 12 2019 -Merkontwikkeling
Groeien is natuurlijk, ook voor je merk
Voor ons magazine 2020 interviewden we Marieke, onze zaakvoerster sinds 2007, over hoe aroma zichzelf heeft heruitgevonden: geen tabula rasa, wel een groeiproces. Want stilstaan is achteruitgaan. Marieke is expert in merkontwikkeling. De geur van bos brengt haar terug naar haar kindertijd.
Lees meer21 10 2019 -Merkontwikkeling
Waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert
"Kan je deze week voor volgende week bevestigen?" Verwarrend, toch? Vorige woensdag liep er een bijzonder mailbericht binnen: vanaf 1 november krijgen de edities van Deze Week terug hun vertrouwde naam De Streekkrant. Niet verrassend dat Roularta op haar stappen terugkeert. In dit artikel lees je waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert.
Lees meer17 09 2019 -Merkontwikkeling
In welke media investeer ik het best mijn budget?
De perceptie die adverteerders en bureaus hebben over het belang van adverteren via digitale media strookt niet helemaal met de werkelijke prestaties van bepaalde media. Dat blijkt uit een studie van het Britse Ebiquity. Dus rijst de vraag: in welke media investeer je dan best?
Lees meer05 09 2019 -Merkontwikkeling
Verhalen vertellen met kleur
Wij, bij aroma, werken graag en veel met kleur. We laten ons ook met plezier inspireren door kleurrijke projecten. Zo kwamen we een tijdje geleden Color Factory tegen: een collaboratieve, interactieve tentoonstelling in de VS. De perfecte inleiding dus, voor een blogpost om het belang van kleur te duiden.
Lees meer28 05 2019 -Communicatie Advies
Je favicon krijgt de hoofdrol in het nieuwe Google Search Design
Heb je het al gezien? In het voorjaar van 2019 rolde Google het nieuwe design uit voor de pagina met zoekresultaten, waarin de favicon belangrijker wordt. De bedoeling is dat je als zoeker nog beter je weg vindt tussen alle beschikbare informatie op het web.
Lees meer18 04 2019 -Communicatie Advies
Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier
Wanneer je een direct mailing verstuurt, wil je graag dat die impact heeft op je klanten. Tegelijkertijd wil je dat die mailing je boodschap duidelijk overbrengt én je product in de kijker zet. Dat kan letterlijk: met een beetje creativiteit steek je zelfs vloertegels in de bus, zo bewezen we voor Van Calster.
Lees meer15 03 2019 -Nieuws
aroma steunt Child Focus met USB-sticks
Internet en sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Als marketingcommunicatiebureau versterken we dagelijks organisaties in o.m. hun online aanwezigheid. Bovendien geven we lezingen en workshops over o.a. het gebruik van sociale media. Zowel over de opportuniteiten als over de gevaren die ze inhouden.
Lees meer03 12 2018 -Nieuws
aroma wint gouden FeWeb-award
Vrijdag 29 november was het de hoogmis voor Belgische webbedrijven. FeWeb, de overkoepelende federatie voor digitale organisaties, maakte tijdens haar jaarlijks congres de winnaars bekend van de Excellence Awards. En aroma mocht in de categorie B2B de Gold Award mee naar kantoor nemen!
Lees meer29 10 2018 -Merkontwikkeling
Hoe versterkt een rebranding jouw merk? Een casestudy.
Hoe kan je je tegenwoordig handhaven in een competitieve omgeving waar zowel lokale als nationale spelers aanwezig zijn? Jezelf heruitvinden en herpositioneren is een goede strategie om een sterke speler te worden in een sterk concurrentieel landschap. Een rebranding is een goede optie om terug fris op het toneel te verschijnen.
Lees meer08 10 2018 -Merkontwikkeling
Belle Fritte: van krachtig idee naar sterk merk
Tegenwoordig kan je door 1 druk op de knop een logo creëren. In een app geef je de naam van je organisatie en de sector waarin het actief is in en enkele seconden later kan je voor een peulschil je nieuwe logo downloaden. Een vreemde en ondoordachte manier om een unieke identiteit voor jouw organisatie te bekomen, toch?
Lees meer04 10 2018 -Ontwerp
Conceptcampagne Visitor Giving
Hoe kan je als beheerder van 2 grote groengebieden de betrokkenheid verhogen bij de bezoekers van en de inwoners rondom het gebied? En hen activeren om bij te dragen tot een duurzaam beheer van de gebieden? Ontdek de uitwerking van de participatieformule Visitor Giving voor het gebied de Merode en De Koloniën.
Lees meer